genialnny trik handlowców, poznaj go już teraz!
Można działać na wiele sposobów, jedne są bardziej efektywne
od innych. Poznajmy jeden z tych efektywnych.
Jak pewnie wiesz, jest wiele zasad wywierania wpływu na ludzi.
Jakich?
Dobrym przykładem będzie, świadomość, iż klienci mają
tendencję do naśladownictwa innych. Co daje nam duże pole do
popisu.
Mamy ku temu świetne zastosowania.
Wyobraź sobie, że widzisz długą kolejkę do kasy biletowej na
przedstawienie bądź film w kinie. Wszyscy kupują bilety na to samo
widowisko.
Podświadomie zaczynamy uznawać wysoką wartość filmu/spektaklu
choć nawet nie wiemy o czym jest. Ufamy, iż tłum już dokonał
wstępnej oceny. To musi być coś wartościowego skoro tak wiele
osób chce to obejrzeć.
Jest to reguła społecznego dowodu słuszności, na którą
naprawdę świetnie się sprzedaje.
Jak wiele byłbyś gotów zapłacić by poznać zastosowanie
społecznego dowodu?
Świetnie, ale ode mnie i tak dostaniesz tą wiedzę za darmo.
Podam kilka przykładów które zobrazują o co chodzi.
1. Jeśli jesteś telemarketerem, lub Twoja praca opiera się po
części na sprzedaży telefonicznej - to rozwiązanie będzie dla
Ciebie najkorzystniejsze. Kontaktujesz się z klientem, przedstawiasz
mu ofertę nie jest jednak do końca przekonany o słuszności
wyboru. Ostatecznie umawiasz się z nim na kontakt zwrotny.
Zastosuj prosty trik.
Wskaż, że nie możesz oddzwonić w danym dniu, lub danej
godzinie bo już jesteś umówiony z kimś innym na sfinalizowanie
zamówienia bardzo podobnego jak to o którym mówiłeś. Ufam, że i
Ty dostrzeżesz szybko korzyści z takich działań.
Pamiętaj dodatkowo!
Po zakończeniu bardzo dobrej sprzedaży, gdzie klient jest
zadowolony i pełen pozytywnej energii - poproś go o referencje,
które będziesz mógł zamieścić na stronie firmy (Na pewno uda
się wygospodarować nieco przestrzeni na tak pozytywne informacje).
Przy kolejnych rozmowach będziesz mógł powołać się na opinie
wcześniejszych klientów.
2. Jeżeli jesteś handlowcem i korzystasz z plannera lub
notatnika to mam dla Ciebie łatwy sposób na potencjalnego klienta.
Ludzie decydują się często na produkty sprawdzone, czy też na
takie usługi gdzie nie będą ryzykować.
Pomyśl jak możesz wykorzystać do tego notatnik?
Zapisanie go adresami i kontaktami do klientów wraz z kolorowymi
notatkami (co kupił, ile), będzie świadczyło o świetnym
produkcie który oferujesz. Kiepskiego przecież ludzie by nie brali.
Zauważ, że i tu możesz zastosować prośbę o referencję i
możliwość ich użycia.
3. Pusta przestrzeń. Ta technika z powodzeniem może być
stosowana zarówno w kawiarniach, jak i obiektach typu fitness (oraz
innych przy drobnych modyfikacjach).
Wyobraź sobie przez chwilę, że prowadzisz kawiarnię. Niestety
są pustki. Nagle wchodzi para klientów, gdzie ich posadzisz?
Najlepiej, by siedli blisko okien. Niech przechodnie widzą ich z
ulicy - wpływa to bardzo pozytywnie na odczucia następnych
potencjalnych klientów. Chętniej wejdę do lokalu gdzie ktoś
siedzi i coś je, niż tam gdzie nikogo nie widzę (może jedzenie
jest mało smaczne, obsługa gburowata i z tego powodu nikogo nie
ma?). Lgniemy do innych ludzi.
Lokale które są oblegane przez klientów, mają przez to jeszcze większe zainteresownie. Co jakiś czas mijam pierogarnie w poznaniu, zawsze jest tam sporo ludzi - widzę jak innych skręca z ciekawości. Co też jest takiego dobrego w środku?
Jeśli wpis Ci się spodobał, podziel się nim jednym z poniższych przycisków.
Subskrybuj:
Komentarze do posta
(
Atom
)
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz