genialnny trik handlowców, poznaj go już teraz!

Brak komentarzy
Można działać na wiele sposobów, jedne są bardziej efektywne od innych. Poznajmy jeden z tych efektywnych. 


Jak pewnie wiesz, jest wiele zasad wywierania wpływu na ludzi.


Jakich?


Dobrym przykładem będzie, świadomość, iż klienci mają tendencję do naśladownictwa innych. Co daje nam duże pole do popisu.
Mamy ku temu świetne zastosowania.


Wyobraź sobie, że widzisz długą kolejkę do kasy biletowej na przedstawienie bądź film w kinie. Wszyscy kupują bilety na to samo widowisko. 


Podświadomie zaczynamy uznawać wysoką wartość filmu/spektaklu choć nawet nie wiemy o czym jest. Ufamy, iż tłum już dokonał wstępnej oceny. To musi być coś wartościowego skoro tak wiele osób chce to obejrzeć.


Jest to reguła społecznego dowodu słuszności, na którą naprawdę świetnie się sprzedaje.


Jak wiele byłbyś gotów zapłacić by poznać zastosowanie społecznego dowodu?


Świetnie, ale ode mnie i tak dostaniesz tą wiedzę za darmo.


Podam kilka przykładów które zobrazują o co chodzi.


1. Jeśli jesteś telemarketerem, lub Twoja praca opiera się po części na sprzedaży telefonicznej - to rozwiązanie będzie dla Ciebie najkorzystniejsze. Kontaktujesz się z klientem, przedstawiasz mu ofertę nie jest jednak do końca przekonany o słuszności wyboru. Ostatecznie umawiasz się z nim na kontakt zwrotny.


Zastosuj prosty trik.


Wskaż, że nie możesz oddzwonić w danym dniu, lub danej godzinie bo już jesteś umówiony z kimś innym na sfinalizowanie zamówienia bardzo podobnego jak to o którym mówiłeś. Ufam, że i Ty dostrzeżesz szybko korzyści z takich działań.


Pamiętaj dodatkowo!


Po zakończeniu bardzo dobrej sprzedaży, gdzie klient jest zadowolony i pełen pozytywnej energii - poproś go o referencje, które będziesz mógł zamieścić na stronie firmy (Na pewno uda się wygospodarować nieco przestrzeni na tak pozytywne informacje). Przy kolejnych rozmowach będziesz mógł powołać się na opinie wcześniejszych klientów.


2. Jeżeli jesteś handlowcem i korzystasz z plannera lub notatnika to mam dla Ciebie łatwy sposób na potencjalnego klienta. Ludzie decydują się często na produkty sprawdzone, czy też na takie usługi gdzie nie będą ryzykować.


Pomyśl jak możesz wykorzystać do tego notatnik?


Zapisanie go adresami i kontaktami do klientów wraz z kolorowymi notatkami (co kupił, ile), będzie świadczyło o świetnym produkcie który oferujesz. Kiepskiego przecież ludzie by nie brali. Zauważ, że i tu możesz zastosować prośbę o referencję i możliwość ich użycia.


3. Pusta przestrzeń. Ta technika z powodzeniem może być stosowana zarówno w kawiarniach, jak i obiektach typu fitness (oraz innych przy drobnych modyfikacjach). 


Wyobraź sobie przez chwilę, że prowadzisz kawiarnię. Niestety są pustki. Nagle wchodzi para klientów, gdzie ich posadzisz?


Najlepiej, by siedli blisko okien. Niech przechodnie widzą ich z ulicy - wpływa to bardzo pozytywnie na odczucia następnych potencjalnych klientów. Chętniej wejdę do lokalu gdzie ktoś siedzi i coś je, niż tam gdzie nikogo nie widzę (może jedzenie jest mało smaczne, obsługa gburowata i z tego powodu nikogo nie ma?). Lgniemy do innych ludzi. 

Lokale które są oblegane przez klientów, mają przez to jeszcze większe zainteresownie. Co jakiś czas mijam pierogarnie w poznaniu, zawsze jest tam sporo ludzi - widzę jak innych skręca z ciekawości. Co też jest takiego dobrego w środku?

Jeśli wpis Ci się spodobał, podziel się nim jednym z poniższych przycisków.


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz