Jak Cię widzę, tak Cię... kupują.

Brak komentarzy
Z gestów Włocha dowiesz się więcej, niż z jego mowy
Na ile warto dbać o to jak nasz widzą inni? Czy w ogóle warto?

Nie będzie zaskoczeniem, fakt iż odpowiedź jest twierdząca.

Które zatem elementy są istotne w ocenie naszej osoby?

1. Gestykulacja
2. Wygląd (strój i uroda)
3. Mowa (język, płynność słowa, tempo)

Jaką rolę odgrywają właśnie te elementy?


Każdy z elementów wnosi "coś" do oceny - dziś zajmiemy się gestykulacją. Odkryjmy najpierw demony - fałszywe przekonania i mity.

Wiele osób zetknęło się z artykułami czy książkami na temat znaczenia poszczególnych gestów oraz zachować.

Niestety - równie wielu zapomina, iż pojedynczy gest oderwany od całego obrazu sytuacji będzie najpewniej błędnie zinterpretowany.

Najbardziej bodaj rozpoznawalnym gestem są skrzyżowane ramiona. Oznaczają zamkniętą postawę i niechęć do interakcji.

Czy jest tak zawsze?

Wyobraźmy sobie taką sytuację: Stoimy na dworze w trzaskającym mrozie, krzyżujemy ramiona. Co jest tego powodem?

Oczywiście zimno a nie chęć okazania zamkniętej postawy.

Oceniaj całość i rozpatruj Siebie jako całość

Najczęściej nadużywany gest sprzedawców to...

Uśmiech. Zaczekaj jednak, nie wyrzucaj jeszcze uśmiechu ze swojego repertuaru. Mam tu na myśli, ten charakterystyczny - sztuczny uśmiech od ucha do ucha.

Uśmiech powinien być delikatny, nie rażący w oczy.

Zrównoważone gesty w...


Zrównoważone gesty w zależności od sytuacji stanowią najkorzystniejsze rozwiązanie.

Jest też pewna metoda,  jeśli chodzi o gestykulacje. Należy stosować ją z rozwagą i wyczuciem. Polega ona na obserwowaniu gestów i ruchów drugiej strony a następnie...

Zanim wyjawię co należy zrobić, jeszcze raz upraszam o rozwagę!

Bezpośrednio po obserwacji należy skopiować gest naszego rozmówcy. Rozmówca się pochyla, zrób to samo. Przeczesuje włosy? Ty również. Należy się dopasować do rozmówcy, wtedy odbiera on nas jako osobę godną zaufania, podświadomie oczywiście.



 Niezwykle ważne jest, by nie "papugować" tj. wykorzystywać wszystkich gestów, gdyż staje się to zbyt nie naturalne - tak jak zbyt nachalny uśmiech.

Co mówią Twoje ręce?

Zanim o tym, to jeszcze słowo o postawie ciała. Stójcie wyprostowani (lecz nie sztywni - kij od miotły proszę zostawić) z uniesioną głową. Dajemy klientowi odczuć, iż jesteśmy spokojni i pewni siebie.

A co z pracownikami CallCenter? Mogą siedzieć w dowolnej pozie?

Wbrew pozorom, wyprostowana postawa ma znaczenie, szczególnie gdy odblokowujemy przeponę która wpływa znacząco na pracę narządu mowy.

Siedź prosto, zadbaj o dobrą emisję głosu - przepona pracuje na Twoją korzyść
Wróćmy do dłoni. Oduczamy się wskazywania jednym palcem, zdecydowanie lepsze wrażenie osiągniemy pokazując coś otwartą dłonią.

Trzymanie ich w kieszeniach - passe
Stukanie palcami w blat - passe
Pstrykanie palcami - passe



Zniecierpliwienie, jak nie dać go po sobie poznać?

Wykazywać zainteresowania to jedno a nie pokazywanie zniecierpliwienia to coś innego. Często wysyłamy nieświadome sygnały o naszych aktualnym stanie zainteresowania rozmową.

Co wyeliminować?

Po pierwsze. Głośne wypuszczanie powietrza;
Po drugie. Przewracanie oczyma
Po trzecie. Patrzenie w sufit
Po czwarte. Nachalne dopytywanie "Czy wszystko jasne"
Po piąte. Stukanie palcami

Na dziś to wszystko.
Podobało się? Podziel się z innymi.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz