Poczta głosowa: Sprawdzone techniki, które spowodują, że kontakt powróci!
Jeśli
masz problem, by sprawić aby klienci oddzwaniali na Twoje wiadomości
pozostawiane na poczcie głosowej, to nie jesteś sam. Najróżniejsze statystyki
wskazują, że jedynie 10% pozostawionych wiadomości angażuje klienta do
oddzwonienia.
Z tego
powodu znalezienie odpowiednio dopasowanej wiadomości poczty głosowej jest nie
lada wyzwaniem. Znając różne techniki, łatwiej będzie Ci znaleźć optymalne
rozwiązanie w Twojej sytuacji. Może to właśnie poczta głosowa będzie kluczem do
sukcesów w nawiązywaniu kontaktów z trudno uchwytnymi klientami?
Jakie zatem techniki można zastosować, by zwiększyć szanse
zwrotnego kontaktu a dalej idąc szanse sprzedażowe?
Sposób pierwszy:
Nie zostawiaj w ogóle wiadomości! Brzmi absurdalnie, prawda?
Cóż najlepszym sposobem gdy próbujemy dotrzeć do potencjalnego kupującego po
raz pierwszy (nawet gdy jest Twoim klientem, ale od dłuższego czasu nie
utrzymywaliście relacji), jest wytrwałość. Znacznie lepiej jest wykonać pięć
czy siedem kontaktów, ba nawet i dziesięć zanim pozostawi się wiadomość.
Twoim celem jest złapanie klient, gdy pochwyci słuchawkę i
gdy wejdziecie w konwersację. To produktywniejsze niż pozostawianie wielu,
niepowracających wiadomości.
Próbuj dzwonić o różnych porach dnia, a nawet kilka raz w
piątek. Piątki, wbrew obiegowej opinii, są najlepszymi dniami na kontakt. Ludzie są najbardziej
zrelaksowani, przygotowują się właściwie do weekendu, a nie do kolejnego
Tygodnia Pracy. Najgorszy dzień na pozostawienie wiadomości? Poniedziałek –
każdy myśli jak przeżyć kolejny tydzień pracy.
Drobna sugestia. Jeśli obawiasz się, że ktoś po podniesieniu
słuchawki może zareagować zdenerwowaniem z powodu nie pozostawienia wiadomości
(widzi, że dzwoniłeś dotychczas kilka razy). Miej przygotowaną odpowiednią
odpowiedź!
„Nie chciałem zapychać poczty głosowej, więc postanowiłem po prostu złapać Pana pod telefonem. W każdym razie, cieszę się, że…”
„Nie chciałem zapychać poczty głosowej, więc postanowiłem po prostu złapać Pana pod telefonem. W każdym razie, cieszę się, że…”
Technika druga:
Musisz
posiadać skrypt, bezwzględnie. Nic nie zniechęca bardziej do odsłuchania wiadomości
niż dźwięki nieprzygotowania i nie profesjonalizmu. Lubisz słuchać teksty typu: ummm, uhh, dzwonię by eeee,
chciałem zapytać, ummm…
Większość Sprzedawców, którzy decydują się zostawić
wiadomość zdają sobie sprawę, że nie wiedzą co chcą powiedzieć gdy usłyszą
charakterystyczny dźwięk, po którym mają nagrać swoją wiadomość.
To tak, jakby wysłać nie zedytowanego maila, którego
napisało się pod wpływem chwili a który posiada wiele niegramatyczności,
kilkanaście błędów ortograficznych i paskudne literówki. Tego zwyczajnie się
nie robi. Tak jest w dobrym guście.
Sam gdy słyszę tego typu wiadomości, szczególnie od kogoś
zajmującego się sprzedażą, mam ochotę z miejsca podziękować.
Skrypt powinien zawierać:
1)
Nacisk na perspektywę – nie na Produkt lub
usługę.
2)
Nigdy nie mów: „Chciałbym zająć trochę czasu,
aby dowiedzieć się więcej o…”
3)
Zostaw
numer, dyktuj go POWOLI, zrób to dwukrotnie.
Zdarza się, że przedstawiciel handlowy zostawia wiadomość w
której jest wszystko – to nigdy nie działa. Dodatkowo czasami zadaje pytania,
na które nie otrzyma odpowiedzi „Proszę odpowiedzieć mi jak radzi sobie Pani z…”.
Źle przygotowana wiadomość wpłynie na negatywny odbiór u klienta.
Najgorsze co można zrobić, to nie podać kontaktu na który
klient ma oddzwonić. Złem również jest podawanie nr tak szybko, że klient
będzie musiał odtworzyć wiadomość ponownie, gdyby jednak zdecydował się
oddzwonić. Wyobrażasz sobie klienta który z radością w kółko odtwarza wiadomość
z poczty głosowej, by wyłapać nr na który ma zadzwonić??
Trzecie: przekuj złą wiadomość Poczty głosowej w skuteczną.
Niewłaściwy sposób by zostawić wiadomość.
„Cześć, z tej strony <Twoje Imię> z <Nazwa Twojej
Firmy>, oferujemy dostawy przesyłek oraz opakowania na wszystkie potrzeby
przewozowe. Powodem dla którego dzwonię jest chęć dowiedzenia się czegoś więcej
na Temat Pana działalności i dowiedzenia się więcej o potrzebach przewozowych
oraz sprawdzić czy możemy znaleźć sposobność czy możemy zaoszczędzić pieniądze.
Jeśli jest Pan zainteresowany, proszę do mnie oddzwonić na XXX-XXX-XXX, byłoby
świetnie. Czekam na kontakt z Państwa strony wkrótce.”
Zauważyłeś, że komunikat ten zawiera wszystko z listy „nie
rób tego?”.
Jak poprawić skrypt wiadomości na pocztę głosową?
„Dzień dobry <godność potencjalnego klienta>, jestem
<Twoje imię i Nazwisko> z <nazwa firmy>. Oferujemy zniżki na
przesyłki i opakowania, a jeśli jesteś jak większość firm z którymi
współpracujemy, to prawdopodobnie płacą Państwo obecnie zbyt wiele! Nasi
klienci zaoszczędzili od 10 do 15% w każdym miesiącu, uzyskując lepszą jakość i
gwarancję. Aby dowiedzieć się, ile możesz zaoszczędzić, po prostu zadzwoń pod
<podyktuj POWOLI swój numer telefonu>. Powtórzę, mam na imię <Tu twoje
imię>, a mój numer teleofnu to: <podyktuj go ponownie powoli>. Jeśli
nie usłyszymy się w przeciągu kilku najbliższych dni, będę kontaktował się
ponownie. Jeśli chcesz zostać wypisany z naszej listy, lub wolisz uzyskać
informację za pośrednictwem poczty elektronicznej, po prostu daj mi znać
dzwoniąc do mnie. Do usłyszenia!”
Taka wiadomość jest skuteczna dlatego, że skupia się na tym
co ważne dla klienta (10-15% oszczędności). Numer kontaktowy został podany dwa
razy, ale najważniejsze:
Dałeś klientowi perspektywę wyjścia! Niech wie, że może
zwyczajnie oddzwonić i przekazać informację, dzięki czemu on nie będzie
niepokojony niechcianymi wiadomościami a Ty nie będziesz tracić czasu na niezainteresowane
osoby.
Powyższy skrypt, może być nieco za długi, rozważ jego
zedytowanie pod własne potrzeby. Niech Twój skrypt działa zgodnie z Twoimi
oczekiwaniami ale z zachowaniem powyższych zasad. Następnie używaj go
konsekwentnie. W rzeczywistości spędź trochę czasu na przeróbki, byś czuł się
swobodnie.
Subskrybuj:
Komentarze do posta
(
Atom
)
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz