Poczta głosowa: Sprawdzone techniki, które spowodują, że kontakt powróci!

Brak komentarzy


                Jeśli masz problem, by sprawić aby klienci oddzwaniali na Twoje wiadomości pozostawiane na poczcie głosowej, to nie jesteś sam. Najróżniejsze statystyki wskazują, że jedynie 10% pozostawionych wiadomości angażuje klienta do oddzwonienia.

                Z tego powodu znalezienie odpowiednio dopasowanej wiadomości poczty głosowej jest nie lada wyzwaniem. Znając różne techniki, łatwiej będzie Ci znaleźć optymalne rozwiązanie w Twojej sytuacji. Może to właśnie poczta głosowa będzie kluczem do sukcesów w nawiązywaniu kontaktów z trudno uchwytnymi klientami?

Jakie zatem techniki można zastosować, by zwiększyć szanse zwrotnego kontaktu a dalej idąc szanse sprzedażowe?

Sposób pierwszy:

Nie zostawiaj w ogóle wiadomości! Brzmi absurdalnie, prawda? Cóż najlepszym sposobem gdy próbujemy dotrzeć do potencjalnego kupującego po raz pierwszy (nawet gdy jest Twoim klientem, ale od dłuższego czasu nie utrzymywaliście relacji), jest wytrwałość. Znacznie lepiej jest wykonać pięć czy siedem kontaktów, ba nawet i dziesięć zanim pozostawi się wiadomość.

Twoim celem jest złapanie klient, gdy pochwyci słuchawkę i gdy wejdziecie w konwersację. To produktywniejsze niż pozostawianie wielu, niepowracających wiadomości.

Próbuj dzwonić o różnych porach dnia, a nawet kilka raz w piątek. Piątki, wbrew obiegowej opinii, są najlepszymi  dniami na kontakt. Ludzie są najbardziej zrelaksowani, przygotowują się właściwie do weekendu, a nie do kolejnego Tygodnia Pracy. Najgorszy dzień na pozostawienie wiadomości? Poniedziałek – każdy myśli jak przeżyć kolejny tydzień pracy.

Drobna sugestia. Jeśli obawiasz się, że ktoś po podniesieniu słuchawki może zareagować zdenerwowaniem z powodu nie pozostawienia wiadomości (widzi, że dzwoniłeś dotychczas kilka razy). Miej przygotowaną odpowiednią odpowiedź!

„Nie chciałem zapychać poczty głosowej, więc postanowiłem po prostu złapać Pana pod telefonem. W każdym razie, cieszę się, że…”

Technika druga:

                Musisz posiadać skrypt, bezwzględnie. Nic nie zniechęca bardziej do odsłuchania wiadomości niż dźwięki nieprzygotowania i nie profesjonalizmu. Lubisz słuchać  teksty typu: ummm, uhh, dzwonię by eeee, chciałem zapytać, ummm…

Większość Sprzedawców, którzy decydują się zostawić wiadomość zdają sobie sprawę, że nie wiedzą co chcą powiedzieć gdy usłyszą charakterystyczny dźwięk, po którym mają nagrać swoją wiadomość.

To tak, jakby wysłać nie zedytowanego maila, którego napisało się pod wpływem chwili a który posiada wiele niegramatyczności, kilkanaście błędów ortograficznych i paskudne literówki. Tego zwyczajnie się nie robi. Tak jest w dobrym guście.

Sam gdy słyszę tego typu wiadomości, szczególnie od kogoś zajmującego się sprzedażą, mam ochotę z miejsca podziękować.

Skrypt powinien zawierać:
1)      Nacisk na perspektywę – nie na Produkt lub usługę.
2)      Nigdy nie mów: „Chciałbym zająć trochę czasu, aby dowiedzieć się więcej o…”
3)       Zostaw numer, dyktuj go POWOLI, zrób to dwukrotnie.

Zdarza się, że przedstawiciel handlowy zostawia wiadomość w której jest wszystko – to nigdy nie działa. Dodatkowo czasami zadaje pytania, na które nie otrzyma odpowiedzi „Proszę odpowiedzieć mi jak radzi sobie Pani z…”.

 Źle przygotowana wiadomość wpłynie na negatywny odbiór u klienta.

Najgorsze co można zrobić, to nie podać kontaktu na który klient ma oddzwonić. Złem również jest podawanie nr tak szybko, że klient będzie musiał odtworzyć wiadomość ponownie, gdyby jednak zdecydował się oddzwonić. Wyobrażasz sobie klienta który z radością w kółko odtwarza wiadomość z poczty głosowej, by wyłapać nr na który ma zadzwonić??

Trzecie: przekuj złą wiadomość Poczty głosowej w skuteczną.

Niewłaściwy sposób by zostawić wiadomość.

„Cześć, z tej strony <Twoje Imię> z <Nazwa Twojej Firmy>, oferujemy dostawy przesyłek oraz opakowania na wszystkie potrzeby przewozowe. Powodem dla którego dzwonię jest chęć dowiedzenia się czegoś więcej na Temat Pana działalności i dowiedzenia się więcej o potrzebach przewozowych oraz sprawdzić czy możemy znaleźć sposobność czy możemy zaoszczędzić pieniądze. Jeśli jest Pan zainteresowany, proszę do mnie oddzwonić na XXX-XXX-XXX, byłoby świetnie. Czekam na kontakt z Państwa strony wkrótce.”

Zauważyłeś, że komunikat ten zawiera wszystko z listy „nie rób tego?”.



Jak poprawić skrypt wiadomości na pocztę głosową?


„Dzień dobry <godność potencjalnego klienta>, jestem <Twoje imię i Nazwisko> z <nazwa firmy>. Oferujemy zniżki na przesyłki i opakowania, a jeśli jesteś jak większość firm z którymi współpracujemy, to prawdopodobnie płacą Państwo obecnie zbyt wiele! Nasi klienci zaoszczędzili od 10 do 15% w każdym miesiącu, uzyskując lepszą jakość i gwarancję. Aby dowiedzieć się, ile możesz zaoszczędzić, po prostu zadzwoń pod <podyktuj POWOLI swój numer telefonu>. Powtórzę, mam na imię <Tu twoje imię>, a mój numer teleofnu to: <podyktuj go ponownie powoli>. Jeśli nie usłyszymy się w przeciągu kilku najbliższych dni, będę kontaktował się ponownie. Jeśli chcesz zostać wypisany z naszej listy, lub wolisz uzyskać informację za pośrednictwem poczty elektronicznej, po prostu daj mi znać dzwoniąc do mnie. Do usłyszenia!”

Taka wiadomość jest skuteczna dlatego, że skupia się na tym co ważne dla klienta (10-15% oszczędności). Numer kontaktowy został podany dwa razy, ale najważniejsze:

Dałeś klientowi perspektywę wyjścia! Niech wie, że może zwyczajnie oddzwonić i przekazać informację, dzięki czemu on nie będzie niepokojony niechcianymi wiadomościami a Ty nie będziesz tracić czasu na niezainteresowane osoby.

Powyższy skrypt, może być nieco za długi, rozważ jego zedytowanie pod własne potrzeby. Niech Twój skrypt działa zgodnie z Twoimi oczekiwaniami ale z zachowaniem powyższych zasad. Następnie używaj go konsekwentnie. W rzeczywistości spędź trochę czasu na przeróbki, byś czuł się swobodnie.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz