Czy znasz Dwie bariery stojące na drodze do skutecznej sprzedaży?

Brak komentarzy
Istnieją dwie główne bariery, które blokują nam działania w obrębie sprzedaży od rozpoczęcia rozmowy po zamykanie sprzedaży.  Obie tkwią w psychice. 

Czy już wiesz o czym mowa?



  • Pierwszą barierą jest strach przed porażką. To właśnie ten rodzaj paraliżującego strachu działa na naszą niekorzyść. Najciekawsze jest jednak to, że większą przeszkodą jest widmo porażki niż sama porażka. Bardziej blokuje nas wyobrażenie przypuszczalnego niepowidzenia, niż faktyczne poniesienie porażki

Spójrz również na zagadnienie z innej strony. 

 
Strach przed porażką i odrzuceniem
Strach przed porażką dotyka również Klientów. Strach ten, śmiem twierdzić, jest największą przeszkodą (zaraz po pokaźnym debecie na koncie) w podejmowaniu decyzji zakupowych. Wyobraź sobie, jak czuje się klient który dokonał niezliczonej ilości decyzji zakupowych z których znaczna ilość okazała się Błędna.
1. Produkty które nie sprostały oczekiwaniom
2. Te które zepsuły się
3. Przedmioty których ostatecznie nie potrzebował, bo nie zaspokajały żadnych jego potrzeb.

 

Co zatem można zrobić na zniwelować poczucie porażki i rozczarowania?


Najlepszym co można zrobić to wykazać się profesjonalizmem i oferować jakość obsługi wyższą niż oczekiwana. Budowanie zaufania i wiarygodności jest tym samym istotnym aspektem pracy sprzedawcy. 

  • Drugą barierą, która będzie wyrastać to Strach przed Odrzuceniem. Co to tak naprawdę oznacza? Nie da się ukryć, że ludzie obawiają się usłyszeć "nie", szczególnie jeśli mamy wyobrażenie iż klient może potraktować nas ordynarnie, skrytykować nas jako handlowców czy zwymyślać nam. 
Warto uzmysłowić sobie, skalę w jakiej klienci odmawiają. Szeroko przeprowadzane badania wskazały, iż około 80-85% (w zależności kto badał) rozmów handlowych kończyło się odmową. 

  1. Nie potrzebuję tego;
  2. Nie mogę wykorzystać;
  3. Nie mogę sobie na to pozwolić;
  4. Oraz setki innych powodów;
Znasz już sposób jak radzić sobie z odrzuceniem?

Po pierwsze odrzucenie, jest czymś czego należy się spodziewać, to całkiem normalna, by nie rzec naturalna reakcja. 
Po drugie odrzucenie nie ma charakteru osobistego - klient nie odrzuca Ciebie jako człowieka, czy też Ciebie - sprzedawcy.
Po trzecie odrzucenie po prostu zdarza się od czasu do czasu.

Zapamiętaj motto

Ktoś kupi, ktoś nie weźmie. Co z tego? Za chwilę będzie kolejny klient. Odwaga wchodzi w nawyk.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz