Jeśli zaczynasz od przedstawienia oferty, uważaj bo skończysz jak ten przedstawiciel!

Brak komentarzy
Jak często zdarza Ci się zaczynać rozmowę Handlową od przedstawienia gotowej propozycji?

Uważaj, może się to źle skończyć, szczególnie gdy pracujesz w sprzedaży bezpośredniej!

Jest bardzo wiele przyczyn, dla których ktoś może kupić produk lub usługę. Są też powody dla których tego nie zrobią. Opowiem zwięźle co przytrafiło się jednemu z Handlowców.

historia


Jak codzień stawił się w firmie punktualnie. Zamaszystym ruchem wkroczył do gabinetu menagera, który już czekał by objaśnić cele na dany dzień. 

-Dzis dostaniesz rejon Stefana, rozchorował się - rzekł menager.

Przedstawiciel wysłuchał niecierpliwie odprawy, nie mógł się już doczekać kiedy wykorzysta najnowszy pomysł. Wskoczył w służbowe auto, po 15 minutach był pod domem klienta. Poprawił jeszcze krawat, dopucował buty (wiedział, że dobry wygląd ma znaczenie). Nacisnął dzwonek.

W progu pojawił się średniego wzrostu 50- latek. Po krótkiej wymianie grzeczności, udało się naszemu PH dostać do korytarza. Gdzie zaczął prezentować ofertę.

-Nasza firma "Garnek za miliony", ma możliwość zaproponowania Panu, rewelacyjny zestaw. Sześć wymiennych elementów ze stali nierdzewnej z ekstra powłoką nie przywierającą, którą na pewno Pan pokocha! Specjalne przygotowane z myślą o Panu pokrywki sprawiają, że danie nigdy nie wykipi i dodatkowo...

-Przejdźmy do salonu - zaproponował Klient. - Będzie nam wygodniej.

Puścił handlowca przodem i wtedy stało się właśnie to. Dało słyszeć się tylko trzask, jakie to szczęście, że sprzedawcy nic się nie stało. Wyobraźcie sobie jego zdziwienie, gdy znalazł się w tej niewesołej sytuacji.

Klient zamiast poprowadzić go do salonu, otworzył drzwi do piwnicy do której zepchnął przedstawiciela. Na odchodne krzyknał jeszcze przez zamknięte drzwi.

Zbyt pewny siebie Handlowiec zamknięty w piwnicy klienta
-Tam dokońsz sobie swój monolog!

Z jakich powodów ludzie kupują?


Można wymienić wiele różnych przyczyn i powodów. Są trzy elementy o których należy pamiętać. Drugim co do ważności jest konieczność zbadania potrzeb. Najmniej ważnym jest to z jakim produktem udajesz się do klienta.

Jakie są różnice pomiędzy sprzedawaniem zegarków a kosmetyków?

Co do samego procesu, nie ma żadnych różnic.

To o czym należy pamiętać i uznać za kluczowe można zamknąć w stwierdzeniu.

Ludzie kupują, ponieważ mają ku temu swoje własne powody - nieintersują ich Twoje powody
Amatorzy popełniają często, jeden i ten sam błąd. Podsuwają  klientowi własne powody do zakupu przy zupełny zignorowaniu powodów którymi kierować będzie się klient.

- Na Pana miejscu kupiłby te jabłka, żona będzie mogła upiec z nich pyszny jabłecznik <powód sprzedawcy>
-Kupię jabłka, gdyż prowadzę zdrowy tryb życia i uwielbiam właśnie tą odmianę o soczystej barwie <powód klienta>

Twoim zdaniem, który argument będzie skuteczniejszy sprzedażowo?

Jeśli wpis Cię zainteresował, kliknij jeden z przycisków poniżej.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz